《致埃文·汉森》弃曲《In The Bedroom Down The Hall/走廊另一端的卧室里》demo歌词翻译练手,康纳妈妈Cynthia和埃文妈妈Heidi合唱段落为了方便阅读没有细分截断。


[CYNTHIA]

You never liked this sweater

You said it never really fit you right

And it itched too much

But I think I'll keep it

I should keep it

Cause it still makes me think of you

And that little boy I knew

In the bedroom down the hall

你从不喜欢这件毛衣

你说它从不合身

而且穿起来扎得你太痒

但是我想我会留着它

我该留着它

因为它仍让我想起你

还有在走廊另一端的卧室里

那个我曾熟知的小男孩

 

[HEIDI]

In the bedroom down the hall

I got you Ninja Turtle night-lights for protection

You used to say they kept the bad guys far away

Remember?

在走廊另一端的卧室里

我给你装了忍者神龟的夜灯保护你

你以前常说它能把坏蛋都远远赶跑

还记得吗?

 

In the bedroom down the hall

I surprised you with that comic book collection

Next Halloween

I dressed you up like Wolverine

Remember?

在走廊另一端的卧室里

我给你惊喜送了你一套漫画合集

第二年的万圣节

我把你打扮成了金刚狼

还记得吗?

 

With glow stars on the ceiling

You could count instead of sheep

I always knew which song to sing

To get you right to sleep

天花板上贴了荧光的星星

你可以数着它们而不是数绵羊入睡

我总是知道该唱哪首歌

带你立刻沉入梦乡

 

Anything to make you happy

Anything at all

Anything for my boy in the bedroom down the hall

只要能让你快乐,任何事都好

无论任何事都好

为了我那在走廊另一端卧室里的男孩,任何事都好

 

[CYNTHIA]

In the bedroom down the hall

We went to battle every evening after dinner

I thought I knew some way that I'd get through to you

Remember?

在走廊另一端的卧室里

我们每天晚餐后都争执不休

我以为自己知道某种办法能让你明白我的心

还记得吗?

 

In the bedroom down the hall

We fought a war where no one walked away a winner

'Cause every day you pulled a little more away

Remember?

在走廊另一端的卧室里

我们陷入了一场战争而散场时无人是赢家

因为每天你都一点一点变得更加疏远

还记得吗?

 

Saw the counselors and the clinics

And the cures a mother tries

Cause maybe they could take away that anger in your eyes

带你找了辅导员和诊所

身为母亲我尝试各种疗方

因为或许这些能带走你眼睛里的怒气

 

[CYNTHIA & HEIDI]

Anything to make you happy

Anything at all

Anything for my boy in the bedroom down the hall

只要能让你快乐,任何事都好

无论任何事都好

为了我那在走廊另一端卧室里的男孩,任何事都好

 

 

[CYNTHIA & HEIDI]

Though you try

To give your kid the world

Give 'em everything you've got

尽管你努力

想给你的孩子整个世界

给他你拥有的一切

 

What if I gave all I could

And I thought it was enough

But I find that

It was not        

万一我给了自己所能给的一切

以为这样就够了

然后我发现

其实并不够呢?

 

[CYNTHIA]

Did I let you down?

我让你失望了吗?

 

[HEIDI]

What else can I do?

我还能做些什么呢?

 

[CYNTHIA & HEIDI]

Everything I ever did

I did it all for you

Anything to make you happy

Anything at all

Anything for my boy in the bedroom down the hall

我所做的这一切,全都是为了你

只要能让你快乐,任何事都好

无论任何事都好

为了我那在走廊另一端卧室里的男孩,任何事都好

 

[CYNTHIA]

In the bedroom down the hall

I think I'll wait another day to pack these boxes

Cause once I’m through

I'm left with just one thing to do

Remember

在走廊另一端的卧室里

我想我要再等一天才去打包这些箱子

因为一旦我收拾完毕

我就只剩下了一件事情可做

只剩下追忆


评论
热度(7)

© 暗子 / Powered by LOFTER